Avant

Lender Summary:

Avant has helped over 600,000 customers by providing access to over $5 billion in personal loans. Whether you need to improve your home, make a major purchase, or consolidate your debts into one simple monthly payment, Avant may be able to provide you access to the funds you need.

What they're saying

1526 Reviews
(4.52 of 5)
  • Interest Rates
    Good
  • Fees & Closing Costs
    Excellent
  • Responsiveness
    Excellent
  • Customer Service
    Excellent

(1 of 5)

Ridiculously high interest rate.

Ridiculous interest rate on the loan offer. How is that supposed to help you pay down your debt!? You would do better to take out a bunch of payday loans.

Our rates and terms are unique to our applicant’s personal financial situation. We work to provide all applicants with our lowest rates possible based on a number of factors such as credit history, employment history, loan repayment history, and credit score. Our decisions are always focused on the customer’s affordability and we are sorry to hear that you are disappointed with these rates; however, our rates and APR are significantly lower than most short-term loan and payday loan options. If you have additional questions, please don’t hesitate to contact our customer service at 800-712-5407 or [email protected] .

Arrah from california


(1 of 5)

Don'tGiveHope

Why ask all your information and spend time entering everything!!! They ask you what your credit looks like I put poor, so why in the world keep going from there!!?? if I said it was poor why keep asking questions and giving people hope that maybe someway somehow I would get approved. Don't give people hope that they might qualify after they entered credit is bad!!! Waste of time!!!!!!

We apologize for your experience with AvantCredit. Credit score is only one component of our loan decision process, and we do not expect customers to have perfect credit. Our verification team considers many factors in addition to credit score, including credit history, loan repayment history, and employment history, among several others when making loan decisions. If you have additional questions about loan eligibility, please don’t hesitate to contact our customer service at 800-712-5407 or [email protected].

PissedOffandHopeless from Los Angeles


(1 of 5)

WOW

I am truly disappointed. We were offered a loan with 60% intrest. That is ridiculous. I will warn people about these crazy offers.

We are sorry to hear that you are disappointed with the interest rate offered. The rates and terms offered are unique to each individual and dependent on his or her unique financial situation. They are determined based on a number of factors such as credit history, loan repayment history, and employment history among several others. We work to match you with the lowest rate possible based on these factors and focus on affordability for our applicants. You can make additional payments at any time without penalty to decrease the interest amount on your loan. Please don’t hesitate to contact our customer service by phone at 800-712-5407 or by email at [email protected] if you have additional questions.

krenae from Tulare Ca


(1 of 5)

Just bad

Like the other review said, "they pull a soft credit check" then make you think you are approved and then they pull a hard credit check and deny you. So basically games...

qtechow from los angeles


(1 of 5)

sad offer

We come to you to get help not to put us in more debt. Sad offer..

We are sorry to hear that you are disappointed with AvantCredit's services. Our loan decisions are focused on the applicant's affordability, and customers can always make additional payments without penalty to decrease the interest amount on their loan. If you have specific concerns please don't hesitate to contact our customer by phone at 800-712-5407 or email at [email protected].

tcray1 from california


(1 of 5)

35% Interest???

I want to pay down my debt on 16% int*******.why would I agree to 35%**.why would anyone? You'd get out of other creditors or "debts" only to get into another that you would NEVER get out of...

We are sorry to hear that you are disappointed with the interest rates offered. We work to match customers with the lowest possible rate based on each customer’s situation. These rates and loan amounts vary depending on an applicant’s credit eligibility and individual state rules and are significantly less than more expensive short-term options. We also offer our customers easy and convenient ways to pay back loans, with no pre-payment penalties. Customers may choose their own monthly payment date and will have the same fixed payment amount each month. We try to accommodate our customers’ payment needs so that repayment can fit into their busy schedules. Please contact customer service at 800-712-5407 if you have additional questions about our rates.

Anonymous from Orosi, CA


(1 of 5)

bad experience all around

first, lending tree showed terms that were not accurate. The link given listed an amount, an interest rate and loan terms. Once you completed the application, it showed 95% as the rate, the loan amount changed and terms were shorter. I called their customer service several times and more often than not got sent to a voice mail. When I did talk to them they explained I was approved. A contract was shown and signed online. Then an email was sent saying the loan was rejected. I don't mind being rejected if I don't qualify or meet your standards. That is your right, but this process took too much time, effort and information was given that just was not accurate. If you show a customer a loan contract, do it because you have done YOUR side of the process. Loan went from approved for $5000 at 60%, to $2000 at 95% to a contract completed and signed, to an email stating "no reply". Poor business practice and wasted 1/2 a day completing it.

Garnet we are sorry for any confusion you experienced during your loan application process. Our loan rates range from 35% to 95% based on each application. You will see the exact loan amount and interest rate you qualify for before signing the contract so that there are no surprises. Your case sounds like a unique one, where we had to revise our loan decision after the loan was signed. In rare cases like this, we invite the customer to review the new offer and sign the contract before we move forward with the process. Again, we sincerely apologize for any inconvenience caused. Don’t hesitate to contact customer service at 800-712-5407 if you have additional questions on this process or send us your details to [email protected] so we can review your account.

Garnet from FL


(1 of 5)

Bogus Offer

They are offering $10,000 @ 35% interest for 3 years at $113. per month. They must think I'm stupid. One would never be able to pay off 10,000 in 3 years @ 35% interest.

We work to ensure that loan payments are easy and convenient. The focus of our loan decisions are on the applicant’s affordability. Please also note that you can make additional payments at any time without penalties to decrease the interest amount on your loan. We want to give customers as much flexibility as possible when paying off their loan. Don’t hesitate to contact customer service at 800-712-5407 if you have additional questions.

mbond from Ca


(1 of 5)

Poo

Disappointed all around :(

We are sorry to hear that you were disappointed with you experience with AvantCredit. If you have specific concerns, please contact customer service at 800-712-5407 or send us an email at [email protected] so we can review your account.

Stevie420 from Northern CA


(1 of 5)

Interest rate

The interest rate was 95%, that's redisculious!!

The rates and terms that we offer are custom tailored to each individual and are dependent on his or her unique financial situation. These rates are determined based on a number of variables such as applicant’s credit history, employment history, loan repayment history, and several other factors. We work to match you with the lowest rate possible based on these variables. Also note that you can pay off your loan early at any time without any pre-payment penalties. Please feel free to contact customer service at 800-712-5407 if you have additional questions about these rates or send us an email at [email protected].

Idiot from Salt Lake City, utah

LendingTree Certification:

The LendingTree Certification Program recognizes Lenders and Loan Officers with outstanding performance on the LendingTree Network, they are committed to providing exceptional customer service and are graduates of LendingTree University.

LendingTree Certification:

  • Certified Lender
    Certified Lenders have demonstrated their organizational commitment to employee development, at least 50% of their loan professionals have been certified while also providing exemplary service to LendingTree consumers.

Loan Officer Certifications:

  • Gold Leaf
    Gold Leaf is the cornerstone of the loan officer certification program and is designed to recognize loan officers committed to their own professional development while adhering to LendingTree best practices. Gold Leaf recipients know the fundamentals of LendingTree and online lending, they are equipped with the necessary skills to be best-in-class loan professionals.
  • Certified President's Club
    President’s Club is presented to an elite group of loan officers based on success levels in several areas including adherence to LendingTree best practices, commitment to professional development and dedication to customer excellence. Recipients have also met all Gold Leaf criteria.

Avant

Let's answer a few short questions and see what offers Avant and other lenders may have for you.

Avant

Customer Satisfaction rating is based directly on customer ratings and reviews. Customers rate lenders on their customer service, interest rates, fees and closing cost and overall experience.

Thank you for sharing your experience

Here are a few tips for writing a top-notch review for a company in our marketplace:

Do
Don't